Al Gore Sues Al Jazeera for Fraud

By IAfrica
In World News
Aug 15th, 2014
0 Comments
171 Views

Daniel Greenfield, a Shillman Journalism Fellow at the Freedom Center, is a New York writer focusing on radical Islam. He is completing a book on the international challenges America faces in the 21st century.

al gore

What happens when one fraud sues another fraud for fraud?

Al Gore is a fake environmentalist who leveraged his Green cred to get special access that enabled him to set up a liberal news network that he then sold off to Qatar’s Al Jazeera, a tyrant’s propaganda outlet that pretends to be a news network.

Now Al Gore is suing because he loves the green trees money.

Former U.S. Vice President Al Gore sued Al Jazeera, claiming the satellite news provider owned by the Qatari royal family owes him and a partner $65 million from a deal to buy his network, Current TV.

Gore, 66, and Joel Hyatt, another former Current TV owner, accused Al Jazeera American Holdings I Inc. of fraud and breach of contract and are seeking undisclosed damages in a sealed complaint filed today in Chancery Court in Wilmington, Delaware. The men alleged that Al Jazeera illegally tried to seize $65 million in escrow funds tied to the $500 million buyout.

This isn’t the first lawsuit involving the sale. Plenty of people involved have already been outraged over being ripped off by Gore.

Current failed to make much of an impact at all while Gore was paying himself $1.2 million a year in salary and bonuses…

The sale to Al Jazeera drew a lawsuit from media consultant John Terenzio, who said putting the two networks in touch was his idea. The transaction also raised eyebrows because Gore, who has for years inveighed against fossil fuels and their role in climate change, sold the network to a company funded in part by oil-rich Qatar.

So it’s all about the money. It’s always been all about the money for Al.

Following the January 2013 sale of the channel, $85 million of the agreed-upon purchase price was placed in an escrow account until Gore and his partners could satisfy some indemnification obligations, according to a public court filing in Delaware.

Gore and his partner received $20 million of that amount — but $65 million remained in the escrow account.

In late June, Al Jazeera America submitted five claims against the $65 million. Gore’s attorneys said Al Jazeera was attempting to “manufacture several ways to retain all of the escrow balance for itself in express violation of the merger agreement,” according to a statement by one of Gore’s lawyers filed in conjunction with the lawsuit.

The escrow period ended July 2, at which time Al Jazeera was supposed to turn over the funds.

Al Gore thought he was cashing in, but the oil tyrants proved cannier and are trying to cheat him.

This post has already been read 2 times!


This post was originally published on this site

Comments are closed.